Professioneel facilitair beheer dat meegroeit met je organisatie

MKB+

In een groeiende organisatie wil je dat processen blijven kloppen: werkomgevingen die klaar zijn voor gebruik, meldingen die snel worden opgepakt en processen die schaalbaar blijven. Maar zodra je meer locaties, mensen en middelen beheert, vergt dit wat extra organisatie. Met Famas FMIS krijg je grip op jouw facilitaire processen en beheer.

Zij gingen u voor

Volledig inzicht

Van meldingen tot onderhoud: alles in één overzichtelijk systeem.

Schaalbaar zonder complexiteit

Groeien in locaties of teams zonder je processen opnieuw uit te vinden.

Professionalisering

Cloud-based oplossing die direct werkt – zonder zware implementatie.

Oplossingen voor het MKB

Contractbeheer

Contractbeheer

Beheer al je contracten overzichtelijk vanuit één centraal systeem. Behoud overzicht en sla alle relevante contactinformatie op. Ook vergeet je nooit meer een afloopdatum door middel van automatische alerts.

Bedrijfsmiddelen

Bedrijfsmiddelen

Automatiseer en bewaak alle aangeschafte middelen voor bedrijfsgebruik, verhuur en medewerkers.

Meldingenbeheer

Meldingenbeheer

Reguleer meldingen van gebreken of klachten en handel deze af.

Reserveringen

Reserveringen

Eenvoudig reserveren van vergaderruimtes, diensten en werkplekken.

Financieel

Financieel

Maak en verstuur van facturen voor de reserveringen. Beheer het financiële proces en stuur herinneringen.

Van reactief naar regie op facilitaire processen

In veel MKB+ bedrijven worden storingen of verzoeken via mail, telefoon of WhatsApp doorgegeven. Famas FMIS brengt structuur in dat proces – van melding tot oplossing. Geen ruis, maar duidelijkheid voor alle betrokkenen.

Wat levert dat op?

  • Eén centrale plek voor alle meldingen en opvolging

  • Efficiëntere samenwerking tussen facilitaire teams en leveranciers

  • Kortere reactietijden, betere servicebeleving

  • Minder ad hoc, meer planmatig werken

Groeien zonder grip te verliezen

Je organisatie groeit, dus je processen moeten mee. Famas FMIS helpt je professioneel en schaalbaar te werken, of je nu één locatie hebt of tien. Modules pas je aan per team, afdeling of vestiging – zonder overbodige complexiteit.

Via Famas delen we deze informatie intern met afdelingen zoals inkoop en beleid. Het systeem is dus voor ons een voedingsbron voor allerlei beslissingen en zeker bij aanbestedingen. Zo kun je contracten optimaliseren en de kwaliteit van zorg verbeteren.”

SoZaWe Noardwest FryslânDe Dienst

Een contractbeheersysteem dat ons in staat stelt om contracten centraal te beheren én de looptijden te bewaken. Juist daarom is dit systeem zo fijn, omdat het je voorziet van de juiste automatische signalering wanneer er een contract bijna verlengd wordt of afloopt.

Chrono ScholenMonique van der Heid

We hebben unaniem voor de software gekozen: het is logisch opgebouwd, overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk.

Gemeente VelsenJoop Kerkstra, projectmanager Informatiemanagement en Louise Lieffering, projectmedewerker

Artikelen voor het MKB

Vind nuttige informatie en praktische tips over facility management en actualiteiten vanuit de branche.

ActueelAlgemeenFacilitair (beheer)16 June 2025

Wat is facility management software? En heb jij het écht nodig?

Lees meer
ActueelFacilitair (beheer)Kinderopvang24 September 2025

Waarom is inzicht in gebouwen en inventaris belangrijk voor een kinderdagverblijf?

Lees meer
ActueelFacilitair (beheer)16 June 2025

Terugblik op de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer 2025

Lees meer