Service

FAQ

Het is begrijpelijk dat je specifieke vragen hebt. Hopelijk vind je de antwoorden in onze FAQ!

Veelgestelde vragen

Algemeen

Kan ik gratis een kijkje nemen in Spinnr?

Absoluut! In onze demo-omgeving kun je op je gemak de software verkennen. Dit geeft je de kans om te ontdekken of Spinnr aansluit bij jouw behoeften en of de gebruikerservaring prettig is voor jou.

Wat is een meekijker?

Een meekijker heeft alleen leesrechten binnen het systeem. Hij kan de data inzien die relevant is voor zijn werkzaamheden, maar heeft geen rechten om gegevens aan te passen, aanvragen te doen of instellingen te beheren.

Wat is een gebruiker?

Er zijn twee soorten gebruikers:

  • Aanvraaggebruiker: Dit type gebruiker is meestal een externe partij, zoals iemand die een reservering wil maken of een melding wil doen. Aanvraaggebruikers hebben beperkte rechten en kunnen geen gegevens beheren.
  • Normale gebruiker: Dit type gebruiker heeft uitgebreidere gebruiksrechten. Ze kunnen de aanvragen doen maar ook gegevens aanpassen of exporteren.
  • Hoofdgebruiker: De hoofdgebruiker kan alle functionaliteit van de software gebruiken, gegevens aanpassen en instellingen beheren.

Heeft iedere gebruiker dezelfde rechten?

Nee, je kan verschillende rollen & rechten toekennen aan een gebruiker. Denk aan hoofdgebruiker, gebruiker, meekijk gebruiker, melding gebruiker etc. Zo kan je ervoor zorgen dat elke persoon de juiste handelingen kan uitvoeren en informatie kan inzien. Wel zo handig toch?

Ik weet nog niet precies welke modules ik wil afnemen, kunnen jullie hierbij helpen?

Dat is meer dan logisch! Op onze website vind je een overzicht van de modules en korte omschrijvingen van wat deze jou te bieden hebben. Het is logisch dat er alsnog vragen bij jou omhoog komen. We plannen graag een (online) kennismakingsgesprekje in om jouw behoefte in kaart te brengen en duidelijke context te geven aan de modules. Met een online demo zouden we daarna samen door de software kunnen gaan en kijken of het volledig aansluit bij wat jouw organisatie nodig heeft!

Functionaliteiten

Kan Spinnr werken met Single Sign-On (SSO)?

Zeker! Standaard maken we gebruik van Two-Factor Authentication (2FA) voor extra beveiliging. Echter, Single Sign-On (SSO) is ook beschikbaar als een optionele functionaliteit die klanten kunnen aanschaffen voor een eenvoudigere inlogervaring.

Welke talen ondersteund Spinnr?

Spinnr kan in meerdere talen gebruikt worden. Standaard kun je kiezen tussen Nederlands of Engels. En in overleg met onze klanten kunnen we ook andere
talen toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan Frans of Duits.

Migreren van gegevens in Spinnr

Wij bieden deze service aan, zodat je snel aan de slag kunt in het nieuwe systeem met al je bestaande gegevens.

Klantenservice

Hebben jullie een klantenservice afdeling?

Uiteraard staat ons team klaar om je te helpen met het gebruik van Spinnr. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Kom je ergens niet uit? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen graag.

Hebben jullie ook een handleiding of instructievideo's?

Ja, we hebben zowel een uitgebreide handleiding als korte instructievideo’s voor een snelle en dynamischere uitleg van specifieke handelingen. Onze supportmedewerkers helpen je bovendien gemakkelijk en snel met specifieke processen binnen Spinnr.

Veilgheid

Hoe garandeert Spinnr de veiligheid van mijn gegevens?

De software van Spinnr is gebouwd volgens de principes “security and privacy by design”. Dit betekent dat veiligheid, privacy en betrouwbaarheid in ons DNA
zit. De applicatie draait dan ook in de zwaar beveiligde omgeving van Microsoft: Azure. Verder is de verbinding met Spinnr altijd SSL beveiligd volgens de laatste
TLS standaard. Diverse gegevens worden ‘gehashed’ opgeslagen, die zijn dus voor niemand zichtbaar. Denk aan wachtwoorden en persoonsgegevens. Ook
laten wij onze software wekelijks scannen door Acunetix (www.acunetix.com) op potentiële kwetsbaarheden. Hiermee wordt onze software getest op de top-10 aan meest voorkomende problemen met webapplicaties en de ISO 27001 standaarden. 

Waar worden alle gegevens opgeslagen?

Kort door de bocht? In Nederland. Onze applicatie draait in de zwaarbeveiligde hosting omgeving van Microsoft, namelijk Azure. Met hen hebben we de afspraak dat de data in de regio West-Europa staat, met als locatie Nederland. Zo kunnen wij altijd aan alle privacy en AVG standaarden tegemoet komen.

Koppelingen

Kan Spinnr gekoppeld worden aan andere systemen?

Ja, zeker! Spinnr kan eenvoudig gekoppeld worden aan diverse andere systemen. We bieden een eigen API aan, waarmee we integraties op maat kunnen realiseren. Samen met jou als klant bespreken we de specifieke wensen en zorgen we voor een optimale koppeling tussen Spinnr en de gewenste systemen.

Wat voor koppelingen zijn gebruikelijk?

Veel klanten koppelen Spinnr aan hun CRM-systeem, financiële systemen, applicatiebeheer, HRM- en payrollsystemen, ordermanagement, of projectbeheer. Dit zorgt voor een efficiënte workflow en betere integratie van bedrijfsprocessen.