Inventarisbeheer
De module Inventarisbeheer biedt u de mogelijkheid om diverse soorten inventaris zoals apparatuur, meubilair of installaties op een eenduidige manier te kunnen registreren en beheren. Binnen deze module kunt u ook gebruik maken van de barcodetoepassing. Op deze manier kunt u eenvoudig de periodieke inventaris-actualisatie uitvoeren. Met behulp van de barcode scanner voert u de controle van het huidig inventaris uit en na het uploaden van de gegevens is uw inventarisbestand direct bijgewerkt. Daarnaast kunt u ook gegevens uit het Configuration Management Database (CMDB) registreren.
De volgende functionaliteiten staan onder meer standaard tot uw beschikking :
- Registratie van de unieke inventariselementen met specifieke kenmerken per inventarissoort.
- Vastleggen van financiële gegevens als aankoopdatum, -bedrag en afschrijvingstermijn.
- Door autorisatie is het beheer door diverse medewerkers mogelijk.
- Vastleggen van gebruiks/wijziging historie per inventaris.
- Koppelen van digitale documenten aan inventaris (keuringen, handleidingen etc.).
- Plannen van preventief onderhoud aan inventaris/installaties met koppeling naar module Meldingen voor de werkopdrachten.
- Koppeling met module Contractbeheer voor direct inzicht in de contracten die van toepassing zijn.
- Het toepassen van de Barcodetoepassing en inventarisaties is mogelijk.
- Mogelijkheid tot het uitlenen en retour innemen van inventaris/middelen.
Diverse rapportages en managementstatistieken behoren als vanzelfsprekend tot de vaste onderdelen van deze module.